Sudah tidak menerima sebarang tempahan kerana komitmen baru tetapi sebarang resepi atau idea di sini boleh digunakan. Sekiranya guna gambar sila credit kepada anjungnorry ok..TQ for visiting

Snow Ball Cookies




Resepi Snow Ball Cookies
(sumber asal majalah Rasa September 2010)
50 biji(bergantung pada saiz biskut)

Bahan-bahan
140 gm mentega
50gm gula aising
1 sudu teh esen vanilla
100gm tepung gandum
110 gm tepung jagung
40gm badam cincang(saya guna hazelnut cincang)

Hiasan
Coklat masakan
Serbuk roti(saya guna kelapa kering)

Cara-cara
Pukul mentega, gula dan esen vanilla hingga kembang
Kemudian masukkan tepung gandum, tepung jagung dan badam cincang, gaul rata
bulat-bulatkan adunan
Bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 30 minit(bergantung pada oven)
Setelah masak, sejukkan dan celup ke dalam coklat cair dan salutkan biskut dengan sebuk roti

Nota: sangat senang buat ni, bulat-bulatkan je, rasa pun sedap. masa celup coklat tu sepatutnya celup satu-satu, pastu salut pun satu-satu, tapi saya masukkan semua biskut dalam coklat, pastu angkat taruk semua dalam kelapa kering, cepat..:), sebab masa dengar macam naim dah bangun tido

Bagaimana dengan anda, sudahkah anda membuat kuih raya untuk keluarga tersayang?

Di sini dulu dari saya, sangat banyak gambar yang diambil, tapi tak sempat diupload memandangkan kesibukan yang melanda, memang tak ambik tempahan bulan puasa ni. Alhamdulillah jugak, saya berjaya memasak almost every day untuk keluarga tersayang. 3 hari je yang tak masak(belum campur dengan balik kg mertua, saya tak masak umah mertua!!), hari lain semua saya masak beserta kuih. Sekali lagi alhamdulillah. Bagi saya motivasi adalah paling penting.

Sekian

Salam kasih-sayang

Norry

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP