Sudah tidak menerima sebarang tempahan kerana komitmen baru tetapi sebarang resepi atau idea di sini boleh digunakan. Sekiranya guna gambar sila credit kepada anjungnorry ok..TQ for visiting

Cupcake





Cupcake ni saya design khas untuk kelas cupcake nanti, memandangkan ada beberapa kawan facebook saya request kelas ini, selepas perbincangan dengan adik saya yang tersayang, kami berjaya menyiapkan modul untuk kelas cupcake. Sebelum ini saya pernah belajar di kelas LOVELIANA, kak liana memang sangat best, saya sangat mengkagumi beliau, kek-keknya sangat cantik. Ada 6 design untuk kelas cupcake termasuk 2 jenis swirl, rosette, grass, baby booties dan dots flower.

Berada dalam bidang coklat ini menjadikan saya lebih memahaminya, saya juga amat mengkagumi blog2 coklat lain seperti anisacoklat, chetam, homechoc mas de fountaine yang selalu tidak lokek ilmu. Teringat lagi saya pada chocolatier Joy pelo, yang suka melawak, mempelajari teknik tempering menggunakan marble table. tetapi ada teknik yang lebih mudah untuk temper coklat iaitu menggunakan kaedah seeding. Real/couverture coklat adalah sangat sedap, tetapi prosesnya agak sukar berbanding coklat compound. Ini menjadikan ramai memilih coklat compound selain harganya yang lebih murah. Pada saya, teknik yang betul adalah amat penting untuk membuat handmade coklat....

QIWIDOLLY  – (July 27, 2010 at 12:33 AM)  

geramnye..tgk cupcake ni..susah x nk buat??chibie de wat gak tpi xcantik wakaka..kalo xcaye cube tgk de 1 chibie letak kt entri..

norryabby  – (July 27, 2010 at 6:58 AM)  

Chibie, tak la susah sangat, tapi teknik kena betul, pergi la kelas, kat JB banyak jugak kelas, tak rugi, boleh bake sendiri untuk besday, kawin, besday mak ayah, kalau ada orang kawin leh wat, gi umah sedara mara pun leh wat buah tangan, Norry pun buat suka2, bagi kat kawan sedara mara

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP